No tienen ya nada que rascar... casi todo el Mundo lo sabe : tras el varapalo de la sentencia de la Audiencia Nacional, lo mejor que puede ir haciendo la empresa ENCE es las maletas e irse de Pontevedra. Porque el Supremo, tal y como se han planteado las cosas en la Audiencia Nacional y con la evidente postura inhibicionista del Gobierno central en el proceso, muy probablemente confirmará la sentencia reciente y... punto pelota.

El Bloque, sus colaboradores necesarios del PSOE, el propio Gobierno central actual que se allanó en el proceso... se han salido con la suya. Lo curioso es que, ahora, los anti-Ence pretenden con especial descaro que la Xunta arregle el entuerto, cuando el dineral que costaría un traslado (siempre que hubiese ubicación en Galicia válida, lo cual es más que dudoso...) quien debería afrontarlo es el Gobierno central... Una historia de búsqueda de alternativa para ENCE que probablemente acabará mal; y si acabase bien costaría demasiados cientos de millones del erario público...

Aunque la empresa guarda silencio al respecto, pero está cada vez más extendida la especie de que -salvo que el Gobierno central apoye de modo muy explícito y con financiación expresa la construcción de una nueva fábrica en otra ubicación- los directivos de ENCE buscarán ubicar la biofábrica que suceda a la de Pontevedra, en Portugal (prioritariamente), Brasil o Uruguay. 

En el caso de Portugal, ENCE no sería competencia para las celulosas ahora mismo allí instaladas. Cada empresa tiene su mercado y ENCE seguiría teniendo el actual con el que trabaja a partir de lo que elabora en Pontevedra que podría ser lo mismo que elaborase en Portugal. En cuanto a la materia prima que consume de los bosques gallegos, la seguiría utilizando y adquiriendo, pero tendría que trasladarla por tren a Portugal (como ya trasladan maderas desde Galicia en trenes muy frecuentes, las actuales fábricas de celulosas lusitanas). La ubicación de una hipotética fábrica de ENCE en Portugal sería -en lo posible- cercana a la red ferroviaria portuguesa. Caso de no poder ser, se haría con una plataforma de descarga de los trenes madereros y desde allí trasladar la madera en camiones a la ubicación donde se situase la posible biofábrica futura.

Pero si bien, en el hipotético caso de un traslado a Portugal, ENCE podría seguir abasteciéndose en los montes gallegos (con lo que ello supone para la economía de los dueños(as) de las parcelas pobladas de eucaliptos), no sería menos cierto que los puestos de trabajo a crear en la nueva biofábrica ya no serían de trabajadores gallegos (salvo cargos de confianza y especialistas muy cualificados que aceptasen trasladarse a Portugal) sino trabajadores portugueses, bien en empleos directos en la propia factoría, bien indirectos  : camioneros, empresas auxiliares, mantenimientos, etc. etc.

Hasta ahora, ENCE, lo único que ha dicho es lo contenido en una nota oficial que reproducimos aquí debajo. Pero no hay duda que tal y como están las cosas, sus dirigentes no se van a quedar cruzados de brazos esperando el día del cierre, sin procurar con tiempo y con toda discrección una alternativa de futuro realmente válida. Y en Portugal, Brasil y Uruguay estarían dispuestos a facilitarles en mucho la ubicación de una biofábrica allí...

Ence esgotará todas as vías xurídicas para defender a legalidade da prórroga da concesión da  biofábrica de Pontevedra

•   A compañía recorrerá ante o Tribunal Supremo a sentenza da Audiencia Nacional que anula a prórroga da concesión sobre a que se asenta a  biofábrica de Pontevedra.

•   Máis de 5.100 familias dependen de forma directa e indirecta da actividade da planta

Ence Energía y Celulosa recorrerá ante o Tribunal Supremo, en defensa da legalidade da prórroga da concesión da súa  biofábrica de Pontevedra, despois de que a Audiencia Nacional haxa ditaminado que Ence desenvolve unha actividade que, pola súa natureza, pode ter unha localización distinta do seu actual emprazamento.

Desde o respecto absoluto ás decisións da xustiza, Ence quere poñer de manifesto o seu desacordo con esta decisión do tribunal, tal e como demostran estudos independentes como os da enxeñería  Idom. Por iso, esgotará todas as vías xurídicas posibles en defensa dos seus intereses. A compañía reitera a validez da prórroga desta concesión, da que dependen máis de 5.100 familias en Galicia de forma directa e indirecta.

A concesión da  biofábrica de Pontevedra foi prorrogada acorde a dereito en xaneiro de 2016 mediante unha resolución do entón Ministerio de Agricultura, Alimentación e Medio Ambiente por un prazo de 50 anos, máis outros 10 adicionais vinculados a un compromiso de investimento en melloras ambientais e operativas de 71 millóns de euros. Esta ampliación foi realizada en cumprimento estrito da legalidade, en aplicación da Lei 2/2013 de Costas e o Regulamento Xeral de Costas de 2014. Ademais, Ence comprometeuse a desenvolver un programa de investimentos en Galicia por outros 47 millóns de euros, e a implementar un plan social en Pontevedra de 3 millóns ao ano durante os 60 anos de concesión.

A sentenza da Audiencia Nacional supón un duro golpe para o emprego e a economía de toda Galicia. Ence é unha das principais industrias da comunidade autónoma. A  biofábrica de Pontevedra dispón dun persoal fixo de 400 empregados aos que se unen 2.700 postos de traballo de contratistas da área industrial, loxística e do transporte. Adicionalmente, outros 2.100 empregos do sector forestal de Galicia dependen directamente da actividade de Ence-Pontevedra. En total, máis de 5.100 empregos, aos que se suman as preto de 200.000 familias produtoras forestais do Norte de España, que tamén se verían afectadas polo cesamento da actividade desta planta e a consecuente caída da demanda.

A planta de Ence en Pontevedra cumpre sobradamente con toda a lexislación ambiental e, coa súa actividade, promove a utilización de celulosa, un material reciclable, biodegradable e  sustitutivo dos derivados do plástico. A súa actividade está ademais aliñada coa transición enerxética, ao  autoabastecerse en enerxía renovable, e coa economía circular, como demostra o certificado “Residuo Cero” concedido por  Aenor. Ademais, atesoura importantes recoñecementos ambientais, como a Distinción de Ouro da Comisión Europea e a etiqueta ecolóxica  Nordic  Swan. Este mes de xuño, a planta foi recoñecida pola Asociación Profesional de Empresas Ambientais de Galicia pola súa excelencia ambiental e, tamén en 2021, como referente en seguridade pola Asociación Europea da Industria da Celulosa.