La vergonzante situación del transporte público en Vigo hace estallar a la Oposición municipal

Xabier P. Igrexas, portavoz do Bloque

PP y Bloque han apretado las clavijas al Gobierno Municipal de Vigo por la escandalosa situación que vive el transporte público en la ciudad. Ambas formaciones han puesto las cartas boca arriba en este asunto, pero el Gobierno, que tiene clara mayoría, no les hace caso en sus planteamientos y demandas...

O BNG de Vigo pide que o Concello realice unha auditoría integral do servizo de bus urbano. A fronte nacionalista cualifica de “inaceptábel” a pretensión da concesionaria Vitrasa de aplicar unha rebaixa de preto do 40% dos salarios do persoal e aumentarlles a xornada laboral alegando unhas supostas perdas millonarias. Critican, ademais, a redución de servizos que se traduce na actualidade en 72 frecuencias de bus menos cada día. Xabier P. Igrexas: “Non podemos permitir que nun servizo municipal a empresa concesionaria, que recibe cada ano 12 millóns de euros de subvención do Concello, pretenda empobrecer de maneira brutal os salarios do seu persoal”

“Falamos dun servizo municipal, que está xestionado por unha empresa concesionaria en réxime de monopolio, e que o pasado ano recibiu, ademais da recadación de billetes, case 12 millóns de euros de subvención directa do Concello de Vigo en compensación, fundamentalmente, da bonificacións da Pass Vigo. E nos orzamentos municipais para este ano están aprovisionados outros 12 millóns 800 mil euros”, explicou, apuntando que esas transferencias de diñeiro público equivalen practicamente á metade do custo de explotación do servizo.
Igrexas denunciou ademais que Vitrasa, de maneira reiterada e coa complicidade do Goberno municipal de Abel Caballero, ten aplicado importantes recortes nos servizos que presta. “Neste momento, eses recortes significan un total de 72 frecuencias menos cada día, afectando mesmo a liñas moi importantes como o C3, 4A, 4C, 5A e 5B o que se traduce nun inda máis insuficiente servizo para a veciñanza de Vigo”, afirmou.
A escusa de Vitrasa para aplicar o descolgue salarial anunciado, que afecta de maneira directa e brutal ao seu persoal e de maneira indirecta ao conxunto da cidadanía, son unhas presuntas perdas económicas millonarias, a pesar de non ter inda formalizadas as contas anuais de 2021, acusa o Bloque.
Diante desta situación, o BNG solicitou na Comisión Informativa de Contratación, que se realice unha auditoría integral do servizo de autobús urbano por parte do Concello de Vigo para aclarar a situación económico-financeira real da concesión, así como que se exerzan todas as accións administrativas e legais por parte do Goberno municipal para evitar este aberrante descolgue salarial.

En Vigo también, el grupo municipal del PP pregunta al Gobierno municipal qué responsabilidad asume por haber prorrogado el contrato a Vitrasa y que ahora no sea capaz de pagar las nóminas. En las comisiones informativas, los concejales preguntaron si se va a adoptar alguna medida para que Vitrasa mantenga la totalidad de las líneas y frecuencias. 
“Es inaudito porque se ha prorrogado la concesión a Vitrasa, pagándole una indemnización millonaria, y ahora sabemos que no les pagan las nóminas a los trabajadores. Es una vergüenza. Y Abel Caballero callado”, afirmó Alfonso Marnotes.
 “Es otra vergüenza que el alcalde tolere que Vitrasa, en vez de aumentar y mantener frecuencias y líneas, las reduzca en perjuicio de los viajeros y en su propio beneficio económico. Es una burla a los ciudadanos”, aseguró el portavoz del grupo municipal.
Además, los concejales también preguntaron si está en tramitación una nueva indemnización a la concesionaria del servicio municipal de transporte urbano colectivo de viajeros en autobús y si el Gobierno local está disfrazando una indemnización como si fuera una ayuda a la empresa para pagar la nómina.